Allah ile peygamberi birbirinden ayıranlar... | Define işaretleri ve anlamları

Lacivert24

Extra/Dini Konular
Admin
Katılım
20 Ocak 2013
Mesajlar
7,767
Beğeni
22,134
Puanları
113
Konum
Erzincan
Nisâ Suresi - 150-152 . Ayet Tefsiri

Ayet​


  • اِنَّ الَّذٖينَ يَكْفُرُونَ بِاللّٰهِ وَرُسُلِهٖ وَيُرٖيدُونَ اَنْ يُفَرِّقُوا بَيْنَ اللّٰهِ وَرُسُلِهٖ وَيَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَكْفُرُ بِبَعْضٍۙ وَيُرٖيدُونَ اَنْ يَتَّخِذُوا بَيْنَ ذٰلِكَ سَبٖيلاًۙ
    ﴿١٥٠﴾
  • اُو۬لٰٓئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ حَقاًّۚ وَاَعْتَدْنَا لِلْكَافِرٖينَ عَذَاباً مُهٖيناً
    ﴿١٥١﴾
  • وَالَّذٖينَ اٰمَنُوا بِاللّٰهِ وَرُسُلِهٖ وَلَمْ يُفَرِّقُوا بَيْنَ اَحَدٍ مِنْهُمْ اُو۬لٰٓئِكَ سَوْفَ يُؤْتٖيهِمْ اُجُورَهُمْؕ وَكَانَ اللّٰهُ غَفُوراً رَحٖيماًࣖ
    ﴿١٥٢﴾

Meal (Kur'an Yolu)​


﴾150-151﴿
Allah’ı ve peygamberlerini inkâr edenler, Allah ile peygamberlerini birbirinden ayırmak isteyenler, “Bir kısmına inanırız ama bir kısmına inanmayız” diyenler ve bunlar arasında bir yol tutmak isteyenler yok mu, işte gerçek kâfirler bunlardır ve biz kâfirlere alçaltıcı bir azap hazırlamışızdır.

﴾152﴿
Allah’a ve peygamberlerine iman edip onlardan hiçbirini diğerlerinden ayırmayanlara gelince, işte Allah onlara mükâfatlarını verecektir. Allah çok bağışlayıcıdır ve sonsuz rahmet sahibidir.

Tefsir (Kur'an Yolu)​


İlâhî dinlerin insanlara tebliği, Allah’ın vahiy yoluyla peygamberlerine gerekli bilgiyi göndermesi, onların da ümmetlerine bunları iletmeleri, uygulamada örneklik etmeleri suretiyle gerçekleşmiştir. Vahiy tek kaynaktan geldiği için bu dinler arasında çelişki bulunması mümkün değildir; farklılıklar ise dinin, dünya hayatını düzenleyen kurallarının, medenî ve zihnî seviyeye uymak durumunda olmasından kaynaklanmıştır. Bu dinlerin her biri, daha önce gelmiş ve peygamberine bildirilmiş bulunan dinleri onaylar, onların da hak dinler olduklarını kabul ederler. Bu cümleden olarak müslümanlar, Hz. Âdem’den Resûl-i Ekrem’e kadar gelmiş geçmiş bütün peygamberlere ve onların getirdikleri kitaplara inanırlar. Yahudilerin ve hıristiyanların da –vahye dayalı, ilâhî dinlerin mensupları oldukları için– böyle davranmaları gerekirken yahudiler Hz. Îsâ’yı ve Hz. Muhammed’i, hıristiyanlar da Hz. Muhammed’i inkâr etmişler, bunların peygamber olduklarına ve getirdikleri kitapların da Allah’tan geldiğine inanmamışlardır. 150. âyetin tamamı, hak dinlerin ve peygamberlerin bir kısmına inanmayanlara yönelik kabul edilirse mâna şu olur: Allah’ın gönderdiği peygamberlerin bir kısmına inanırken diğer kısmını inkâr edenler, iman bakımından O’nunla peygamberlerini ayırmaktadırlar. Çünkü kâmil bir iman hem Allah’a hem de O’nun bütün peygamberlerine inanmakla gerçekleşir. Allah’ın bazı peygamberlerine ve bu arada son peygambere inanmayanlar –ellerindeki kitapları tahrif edildiği ve peygamberleri de vefat etmiş bulunduğu için– doğru bir Allah inancına da sahip olamazlar. Şu halde bunlar, son peygamberi inkâr etmekle Allah’a iman bakımından da inkâra sapmış, dinli olmakla kâfir olmak arasında bir yol tutmuşlardır. Bir şeye din diye inandıkları için imanlıdırlar, imanları içerik bakımından düzgün ve tam olmadığı için kâfirdirler.
Bazı tefsircilerin yaptıkları gibi âyetin dört parçasının dört ayrı inanç grubunu tanımladığı kabul edilirse mâna şöyle olur: “Allah’ı ve peygamberlerini inkâr edenler” müşrikler, ateistler ve benzerleridir; “Allah ile peygamberlerini birbirinden ayıranlar”, Allah’a inanan ama peygamberleri inkâr edenlerdir; “ bir kısmına inanırken bir kısmını inkâr edenler” yahudiler, hıristiyanlar ve benzerleridir; “bunlar arasında bir yol tutanlar” ise münafıklardır. Bunların tamamı inkârcıdırlar, kâfirdirler, Allah Teâlâ’nın murat ettiği, hoşnut olduğu bir dinden, bir inanç düzeninden uzaklaşmışlardır. Muteber, geçerli, kurtarıcı iman, İslâm’ın âmentüsünde ifadesini bulmuş olan imandır, 152. âyette özetlenen inançtır (ayrıca bk. Bakara 2/62).
 

A21MEDLi

Admin
Katılım
11 Eylül 2011
Mesajlar
4,025
Beğeni
9,205
Puanları
113
emeğine sağlık ustam.
çok haklısınız ustam,Türkiyede hadis'siz sünnet'siz islam anlayışı ortaya çıkmış,
peygamber'imizin s.a.s. sahih hadislerine Sünnetine inanmıyorlar,,bize sadece Kuran yeter diyorlar.
buna ilahiyatçı bazı hocalarda dahil olmuş durumda..
ilk amaçları peygamberimizi s.a.s. kuran'dan ayırmak,...bunu başarınca sıra Kurana gelecek..
Başaramayacaklar
Rezil olacaklar.
Cehennem Nar ehlinden olacaklar.
Kuranın ve Dinin sahibi ve koruyacak olanda Allah azze ve celledir.
Tevhid ehli olan biz müslümanlar bunlara müsaade edemeyiz.
 

Lacivert24

Extra/Dini Konular
Admin
Katılım
20 Ocak 2013
Mesajlar
7,767
Beğeni
22,134
Puanları
113
Konum
Erzincan
emeğine sağlık ustam.
çok haklısınız ustam,Türkiyede hadis'siz sünnet'siz islam anlayışı ortaya çıkmış,
peygamber'imizin s.a.s. sahih hadislerine Sünnetine inanmıyorlar,,bize sadece Kuran yeter diyorlar.
buna ilahiyatçı bazı hocalarda dahil olmuş durumda..
ilk amaçları peygamberimizi s.a.s. kuran'dan ayırmak,...bunu başarınca sıra Kurana gelecek..
Başaramayacaklar
Rezil olacaklar.
Cehennem Nar ehlinden olacaklar.
Kuranın ve Dinin sahibi ve koruyacak olanda Allah azze ve celledir.
Tevhid ehli olan biz müslümanlar bunlara müsaade edemeyiz.
Aynen ustam...
Çok tehlikeli bir süreçten geçiyoruz, çok yakınen tanıdığım sadece kuran diyen bir dostumun geldiği nokta, bu imamlarında arkasında namaz kılınmaz, ben artık camiye gitmeyeceğim diyebildi...
Mevlam cümle mümin kardeşlerimizi zamanın fitnesinden korusun inşallah...
 

A21MEDLi

Admin
Katılım
11 Eylül 2011
Mesajlar
4,025
Beğeni
9,205
Puanları
113
Aynen ustam...
Çok tehlikeli bir süreçten geçiyoruz, çok yakınen tanıdığım sadece kuran diyen bir dostumun geldiği nokta, bu imamlarında arkasında namaz kılınmaz, ben artık camiye gitmeyeceğim diyebildi...
Mevlam cümle mümin kardeşlerimizi zamanın fitnesinden korusun inşallah...
ustam arkadaşın hangi amaçla söylemiş bilmiyorum,imamın arkasında namaz kılınmaması durumu geçmişten günümüze süre gelen yoruma açık bir durumdur bunun sebebi ise,memurlukta yapılan sözleşmeye konulan maddelerinden dolayıdır...camii imamlarıda Memur statüsüne göre o sözleşmeyi imzalıyorlar..sıkıntı orda başlıyor..
ama camii ye gitmemek peygamberimiz s.a.s. tasvip etmediği durumdur. camii konusunda yanlış düşünüyor..
bu fitne ateşinden Rabbimize sığınırız..

her Namazda Fatiha okuyoruz ama malesef fatihada Allah azze ve celleye ne söz verdiğimizin bilincinde değiliz....
her sakkalıyı hacı,her cübbeliyi alim zannetmeyelim..
 

A21MEDLi

Admin
Katılım
11 Eylül 2011
Mesajlar
4,025
Beğeni
9,205
Puanları
113
kendi halinde olmak güzeldir bukadarhalbilmez varken
hayatın yanşış tarafında olmakdansa yanlız tarafındaolmak iyidir. SEVGİLER
ustam buda güzel bir yaklaşımdır.
fakat Allah c.c. ve peygamberimiz s.a.s. topluluk olun buyuruyor.
fakat Bu durum Türkiye öyle bir hal almışki,her cemaat sadece benim doğrularım doğur deyip diğerlerini tekfir ediyorlar.
bu durumda Dinimizi kendimiz öğreneceğiz,
Aklımızı başkalarının eline veririsek yandık.

bizim tek Rehberimiz Kuran,önderimiz peygamberimiz Muhammed a.s.v. ve sünneti seniyesi olmalı..
 

Roni

USTA - KÂŞİF
Super Moderatör
Katılım
2 Nisan 2015
Mesajlar
3,398
Beğeni
9,608
Puanları
113
Konum
Doğadayım
ALLAH c.c. her daim dağa göre kar yağdırır. Hiçbir zaman kara göre dağ yaratmaz. Bu bir çok konuda da böyledir. O sebeb ile’dir ki kâinatta her mahlukata göre ALLAH imtihan verir. Bu imtihan için iyisi mi biz gece gündüz en hayırlısını dileyelim. Rabbim bizleri bu tür kafir ve münafıklardan muhafaza eylesin. Bizleri onların yolundan gidenlerden etmesin. ( Âmin ) 😔🤲

Ne güzel demiş Yunus Emre’nin hocası cennet mekân Taptuk Emre hazretleri ; Yola çıkıp varmayan, yoldan çıkıp da varan yoktur.
 

Kader25

Admin
Katılım
13 Nisan 2016
Mesajlar
3,711
Beğeni
13,241
Puanları
113
Yaş
54
Konum
Konya-Kırıkkale
@Lacivert24 ve çoğunluk müslümanlar, bu akımlara kapılmadıkları halde, acaba bu akımlara kapılanlar niçin kapılıyor?

Kanaatim şudur:
Herkes, kalbinin derinliklerinde bulunanları bir vesile dışına çıkarıyor.
Muradı İlahiye bu yönde tahakkuk ediyor.
Bu akımlara kapılanlar önceden doğru adamlar gibi görünse de bunlar doğru adam değillerdi. Bu durumu sadece Allah cc biliyordu çevresindekiler bilmiyordu.
Allah cc ölmeden önce herkese içindekini dışına çıkartır diyor tefsir alimleri, Adem as. ile şeytanın ahvalinin anlatıldığı ayetlerde.

Adem as.yaratılana kadar da azazilde kibir vardı. Ancak dışına vurmadığından melekler dahi bilmiyordu. Sadece Allah cc biliyordu. Adem as. yaratılana kadar da rabbimiz bunu ifşa etmedi. Şeytanın içi de bu vesile ile dışına çıkmış oldu.

Allah cc. bizlere feraset versin.
Kalbimizin fesadından bizleri korusun. Amin.
 
Üst