İsa'nın Kefeni | Define işaretleri ve anlamları

İsa'nın Kefeni

KOTYORA

Kullanıcı
Katılım
21 Eylül 2011
Mesajlar
180
Beğeni
25
Puanları
16
Zaman: 33 yılı / 1260-1390
Mekân: Torino,İtalya

Tanri rahibin hizmetkârina keten bezi verince o da James'e gitti ve ona göründü. APOKRiFA.

Basit bir biçimde söylemek gerekirse Torino Kefeni, 430 santimetre uzunluiunda ve 110 santimetre eninde büyük bir keten kumai parçasidir ve üzerinde -önünde ve arkasinda- çarmiha gerilerek öldüiü anlaiilan bir insanin görüntüsü vardir.

Yalnizca bu bile ilgi uyandirmaya yeterliyken, bunun isa'nin kefeni olduiu iddiasi (kilise yetkilileri bu iddiada bulunmamiilardir) bir tartiima konusu olmuitur. Bu iddia nedeniyle ayrintili bilimsel incelemeler yapilmii, uluslararasi konferanslar toplanmiitir. 1978'de italya'daki Torino'da sergilenen kefen, üç milyon kiii tarafindan ziyaret edilmiitir. Gelecek sergilerde bu sayinin çok daha yüksek olacaii kuikusuzdur.

Bazilari kefen tarihinin 1357'de, Charney'li II. Geoffrey'in Fransa'da Lirey'de sergilemesiyle bailadiiini düiünmektedir. Ancak isa'nin görüntülerinden daha önce de söz edildiii bilinmektedir. Örneiin, 4. yüzyilda bir kaynak Thaddaeus ya da Addai'nin Edessa'da (Urfa), "seçme boyalarla" isa'nin bir resmini yaptiiini nakletmektedir.

6. yüzyilda bir baika kaynak, isa'nin yüzünü bir havluya sildiiinde üstünde görüntüsünü biraktiiini bildirmiitir. isa bu havluyu, Edessa Krali Abgar'in bir elçisine vermiitir. Edessa'da isa'nin resmi olduiu hikâyeleri, Bizans ordusunun görüntüyü Konstantinopolis'e (istanbul) götürdüiü 944 yilina kadar devam etmiitir. Resim burada 1204'e kadar kalmii, o yil Dördüncü Haçli Seferi iövalyeleri kenti yaimalamiilar ve bu arada resmi de almiilardir. Kefenin 14. yüzyil Fransa'sinda sergilenebilmesinin açiklamasi bu olabilir.

giz76.jpg
giz77.jpg
giz78.jpg

(Solda) Konstantinopolis'te (istanbul) 692 ile 695 yillari arasinda kesilmii bir II. Jüstinyen sikkesi. isa'nin görüntüsünü taiiyan bu ilk sikkelerde, kefendeki görüntüyle yakin bir benzerlik vardir. (Ortada) Sina Daii'ndaki Azize Katherine Manastiri'nda 6. yüzyildan kalma bir ikona. (Sağda) Kefenin 1898'de çekilmii ilk fotoirafinin negatifi.

giz79.jpg

1999'da sarisabir ve mürrüsafi sürülmüi bir kumaş kullanilarak elde edilen görüntü.

KEFEN VE TARiHLEME ÇABALARI

Ortaçailarda isa'nin pek çok "kefeni" sergilendiii için Torino Kefeni'nin ilginçliii nereden kaynaklanmaktadir.

Kefen üzerindeki görüntü, beyaz bir zemin üzerinde gayet soluk, sarimtrak bir benzerliktir. Ancak bunun çarmiha gerilmii bir insanin negatif görüntüsü olduiu anlaiilmaktadir ve garip olan yani, üç boyutlu bilgi de içermesidir. Görüntüde iaiirtici derecede ayrinti vardir: Örneiin, insan anatomisi, bilek ve ayaklardaki çivi yaralarindan akan kanla, kirbaçlamanin yaralariyla, kafatasindaki kanla ve saç ve sakal ayrintilariyla büyük bir doirulukla betimlenmiitir.

Gözlemciler ayrica büyük bir olasilikla kirilmii buruna ve gözlerdeki sikkelere de iiaret etmektedirler. Kan lekelerine DNA testi yapilmii ve insan kani, erkek ve AB tipi kan olduiu anlaiilmiitir.

Toprak, toz ve polen zerreleri gibi mikroskopik bulgular da vardir. Polenler incelenmii ve uzmanlar yalnizca Kudüs ve Eriha çevresinde yetiien 19 ayri bitki türü tespit ettiklerini iddia etmiilerdir.

1988'de Zürih, Oxford ve Tucson'da laboratuarlarda Accelerated Mass Spectrometry tekniii kullanilarak radyokarbon (C-14) tarih saptama testleri yapilmiitir. Bu laboratuar çaliimalari için kefenden kesilmii, l santimetreye 5,7 santimetrelik bir kumai parçasi üç laboratuvara paylaitirilmiitir. Laboratuvar sonuçlari, kefenin 1260 ila 1390 yillari arasindan kaldiiim göstermiitir. Bu sonuçlar, kumaiin yaii sorununu çözmüi müdüri

Özellikle baita basin olmak üzere pek çok kiii ve çok sayida bilimadami için 1988 sonuçlari kesindir. Ancak diierleri, örneiin kefenin ilk sergilendiiinden bu yana en çok insan eli deien kismindan alindiiina iiaret etmiilerdir. Ayrica, kefen 1532'de Torino'da bir yanginda kavrulmuitu. Yanmanin yeni maddeler getirdiii kurami, bilinen örneklerin test edilmesiyle de doirulanmiitir.

Yine bazilari eski keten elyafinda bakterilerin ve mantarlarin yetiitiiini ve bunlarin kefen için kullanilan tarih belirleme süreciyle ortadan kaldirilamayacaiina dikkat çekmiilerdir. Son olarak da, radyokarbon tarihi 13. ya da 14. yüzyil olduiuna göre görüntü (eier sahte ise) ortaçaia ait olmalidir ama hiç de öyle deiildir.


giz80.jpg

Torino Kefeni'nin önü ve arkasi. iki dikey çizgi yanik izleridir ve üçgen parçalar 1532 yangininda oluşmuitur.

KEFENiN AÇIKLANMASI

Bu halde Torino Kefeni nasil açiklanmiitiri Bu bir sahtekârlik midir, bir tesadüf ya da mucize midiri Zaman içinde bu açiklamalarin hepsi ileri sürülmüitür. Örneiin, kefen üzerinde firça izleri yoksa da, resim boyalari sürerek yapilmii olabilir. Bazilari görüntünün sicak bir heykele yaslanan kumaiin kavrulmasi olduiunu iddia etmiilerdir. Yine bazilari çürümekte olan insan vücudundan çikan gazlarin yarattiii bir tür "buiugraf" olduiunu savunmuilardir. Bazilari bunun bir cesedin doial izi olduiunu kanitlamaya çaliimiilardir (Volkringer etkisi ya da keten elyafin suyunun çekilmesi).

Bir kisim araitirmacilar da radyasyon kuramlarina baivurmuilardir: Vücudun doial elektromanyetik alaninin kumaila etkileiimi. Bazilari isa'nin dirildiiindeki doiaüstü elektromanyetik radyasyon patlamasini savunmuitur, isa'nin dirilmesine iliikin ruhsal enerjilerin, kefendeki izleri biraktiiini söyleyenler bile vardir.

iu halde bu esrarengiz keten kefeni nasil açiklayacaiizi Bu gerçekten bir mucizenin kaniti midiri iddia ve deney için hâlâ imkân vardir. En inandirici kuramlardan bazilari, kefenin üzerindeki izin, henüz tam olarak anlamadiiimiz karmaiik ve hassas doial süreçlerin sonucu oluituiudur.

Kudüs'te eski bir mezarda bir anatomi mankeniyle yapilan deneylerde, hararetle (ölüm sonrasi atei) birleierek tepkimeye giren insan terinin ortaya bir asit çikardiiini ve bunun, mezarin kireçli ve çok rutubetli ortaminda ham keten üzerinde bir tür görüntü oluiturabileceiini göstermiitir.

Gerçekte her ne olmuisa olsun, Torino Kefeni, gerçek bir bilimsel anormalliktir ve yillardir yapilan bütün çözümlemelere ve siniflandirma çabalarimiza inatla direnmektedir.


giz81.jpg
giz82.jpg

(Solda) Kefen kumaiinin dokumasinin büyütülmüiü. Lekeler, kan izleri ve serum lekeleri olarak belirlenmiitir. (Sağda) Bir görüntü analizöründen kefenin üç boyutlu bilgisi. Cepheden tam görünüi.





 

BoZKurT

"R@m@z@n"
Forum Düzeni
Katılım
22 Mart 2012
Mesajlar
9,476
Beğeni
16,841
Puanları
113
Konum
İstanbul
Cevap: İsa'nın Kefeni

tamamını okudum,ilk kez rastlıyorum bu konuya.gercekten ilginç ve karışık.tesekkurler kotyora usta.
 

KOTYORA

Kullanıcı
Katılım
21 Eylül 2011
Mesajlar
180
Beğeni
25
Puanları
16
Cevap: İsa'nın Kefeni

tamamını okudum,ilk kez rastlıyorum bu konuya.gercekten ilginç ve karışık.tesekkurler kotyora usta.

Teşekkür ederim...
Ben nu konuyu Digitürk'te bi belgeselde izlemiştim...
Belgeselde bu kefeni Da Vinci'nin yapmış olabileceğini anlatıyorlardı.
Da Vinci'nin ,fotoğraf makinesindeki gibi ışığın kırılmasını daha önceden keşfedip,kendi yapığı ışığı bir noktadan yansıtan bir aletin önüne, üzerine bez serilmiş bir heykel koyup ,yapmış olabieleceğini söylüyorlardı.
Anlattıkları şeyin deneyini de yaptılar,o zamanın şartlarına göre ilkel bi ışık yansıtma aracı yaparak,üzerine bez geçirilmiş heykeli 2 gün loş bi odada beklettiler aynı görüntü çıktı...
Da Vinci'nin neden böyle birşey yaptığına gelince de,kilisenin bazı inanışlarına karşıymış,Hz. İsa'nın bedeniyle göğe yükselmediğiyle ilgili insanları ikna etmek için yapmış ama sonra ya korkudan yada daha sonra kullanılmak üzere üye olduğu kilise karşıtı gizli örgütteki bi adamın ailesine saklaması için bırakmış,böyle anlaıyorlardı ne kadar doğru bilemeyiz...
Bir sürü teori var zaten...:)
 

BoZKurT

"R@m@z@n"
Forum Düzeni
Katılım
22 Mart 2012
Mesajlar
9,476
Beğeni
16,841
Puanları
113
Konum
İstanbul
Cevap: İsa'nın Kefeni

Teşekkür ederim...
Ben nu konuyu Digitürk'te bi belgeselde izlemiştim...
Belgeselde bu kefeni Da Vinci'nin yapmış olabileceğini anlatıyorlardı.
Da Vinci'nin ,fotoğraf makinesindeki gibi ışığın kırılmasını daha önceden keşfedip,kendi yapığı ışığı bir noktadan yansıtan bir aletin önüne, üzerine bez serilmiş bir heykel koyup ,yapmış olabieleceğini söylüyorlardı.
Anlattıkları şeyin deneyini de yaptılar,o zamanın şartlarına göre ilkel bi ışık yansıtma aracı yaparak,üzerine bez geçirilmiş heykeli 2 gün loş bi odada beklettiler aynı görüntü çıktı...
Da Vinci'nin neden böyle birşey yaptığına gelince de,kilisenin bazı inanışlarına karşıymış,Hz. İsa'nın bedeniyle göğe yükselmediğiyle ilgili insanları ikna etmek için yapmış ama sonra ya korkudan yada daha sonra kullanılmak üzere üye olduğu kilise karşıtı gizli örgütteki bi adamın ailesine saklaması için bırakmış,böyle anlaıyorlardı ne kadar doğru bilemeyiz...
Bir sürü teori var zaten...:)

aynen öyle,ama bir çok kabartmada ve bir çok kilise içersinde hz isa a.s ın melekler tarafından göğe yükseltildiği resmedilmiş.ayrıca kurandada bu şekilde gecıyor dıye hatırlıyorum.bir onu katımıza yukselttık gibi hatırlıyorum.

tabiki beden dahilmi bilinmez.allah c.c bilir.sonuc olarak tekrar yer yuzune gelme durumuda islam inancımızda var.
gercekten ilginç bir deney yapılmış.paylaşım için tesekkurler.
 
Üst