Jakin & Boaz Ve Kabala | Define işaretleri ve anlamları

Jakin & Boaz Ve Kabala

BoZKurT

"R@m@z@n"
Forum Düzeni
Katılım
22 Mart 2012
Mesajlar
9,476
Beğeni
16,841
Puanları
113
Konum
İstanbul
Masonluğun ve Sabetayizmin ortak noktası Kabaladır. Bu anlamda mezartaşlarındaki sembollerinde Masonlukta ve Yahudilikte aynı anlamlar içermesi doğaldır. Mezartaşlarındaki Obeliksler, Süleyman Tapınağının İki girişini sembolize eden Jakin Boaz Sütunları, Üç başlıklı Mermer Sütunlar, mermer kabartmalı yüksek sütunlar, Akasya motifleri, birbiri ile tokalaşan el sembolleri ve ezoterik simgelerin kökeni Tora ve Kabala’dır.
boaz-jakin.jpg

Kabalaya büyük ilgi duyan Sabetay Sevi, böylece Kabalist olmaya, Kabalaya uygun bir yaşam sürmeye karar vermiştir. Daha 15 yaşında geniş bir Kabala bilgisine sahip olan Seviye göre bir gerçek vardı: O da Kabalanın dünyasıydı. (Abdurrahman Küçük, Dönmeler Sabatayistler Tarihi, Andaç Yayınları, 6. Baskı, Ankara, 2003, s. 217.)
Sabetay Sevi’nin dünyada olan olayların metafizik ve sembolik açıklamalarıyla ilgilenen diğer tüm mistik kişiler gibi, kurtuluş fikrinin daha derin ve kozmik bir anlamı olduğuna inanıyordu. Bu, Zohar kitabı ve Tsafat’lı Rabi Yitshak Luria (Ha’ari) tarafından öğretilen kabala öğretisini açıkladığı bir fikirdi. (Sholem Gershom, Sabbatai Sevi The Mystical Messiah, Prineeton, İngilizce Baskısı, 1973. p.62)
Sevi Kabalistti, bu nedenledir ki Bülbülderesi Mezarlığındaki mezartaşlarındada Kabalistik anlamlar içeren semboller ve simgeler kullanılmaktadır.
Mason localarının değişmez dekorlarından biri, locanın girişinde yer alan ikiz sütunlardır. Üzerlerine "Jakin" ve "Boaz" kelimeleri kazınmış olan bu sütunlar, Hz. Süleyman Tapınağı'nın girişinde yer alan iki sütunun taklidi olarak bilinir. Oysa gerçekte bu sembolde de masonların kastı, bir peygamber olan Hz. Süleyman'ı anmak değil, Hz. Süleyman hakkında üretilen iftira yoluyla, ilham aldıkları pagan inançları ifade etmektir. Bu sütunların kökeni de yine Eski Mısır'dır.
Masonlukta Jakin ve Boaz’ın Eski Mısır kaynaklı olduğu şöyle tasvir edilmektedir.
Mısır'da Horus ve Sut göklerin ikiz mimarı ve dayanağı idiler. Hatta Tebai'deki Baccus da öyleydi. Localarımızdaki iki sütun da Eski Mısır kaynaklıdır. Mısır'daki bu sütunların biri güneyde Thebes şehrinde, diğeri kuzeyde Heliopolis'tedir. Mısır'ın baş tanrısı Ptah'a adanmış Amenta isimli tapınağın girişinde Solomon tapınağının girişinde olduğu gibi iki sütun vardı. Güneşle ilgili en eski mitlerde de sonsuzluğun giriş kapısı önünde dikili akıl ve kuvvet isimli iki sütundan bahsedilir." (Mimar Sinan Dergisi – 1975, Sayi:13, s.4)
Sembollerin iki anlamı vardır. Açık anlam taşıyan ezoterik sembol ve gizli anlam taşıyan ezoterik semboldür. Her sembolün ezoterik bir anlamı vardır. Sembollerin aydınlığa kavuşturulması gerekir. Her sembolün kutsal alemle bir bağlantısı vardır. (Mimar Sinan Dergisi – Reşat Atabek, Semboller, 1977, Sayı:26 , s.54)
Tevrattan alınan yukarıdaki ayette bahsedilen iki sütun masonların temel sembollerinden birisidir.
J ve B ( Jakin ve Boaz ) harfleri masonlarin hedeflerinden olan, kuvvetle tesis, çoğalma ve artma siyasetlerini sembolize etmektedir.
Üstad Oswald Wirth diyorki : Jakin ve Boaz kelimeleri, ters okunacak olursa, Nikaj ve Zaob olur. Bütün gizli mezheplerde, sırrın muhafazası için bu şekil ters okuma mutad kaidedir,Yahudi mistik düşüncesi, kabalizm de yalnız sessiz harfler nazari itibare alınır. Bu suretle önümüzde NK ve ZB kalır. NK vajen, rahim veya alemlerin yaratıcı gücü cinsi akti ifade eden, ZB ise ilkah organi fallüse tekabül eder. J ve B bu suretle, kuvvetle tesis, üreme, çoğalma, zürriyetin sembolleridir. Bu sütunlar üzerindeki narlara bu gözle bakarsak daha çok manalanacaktır. Bu sütunlar aslında dış aleme aittirler, mabedin dışında telakki edilmeleri icapeder. Nitekim bu sütunlara gelinceye kadar, loca içinde olmamıza rağmen serbest yürürüz ve sadakat durusunda değiliz. Bu sütunlar harici alemle iç alemimiz arasindaki hududdur. (Mimar Sinan Dergisi – Reşat Atabek, 1978, Sayı:45, s.59)
Jakin ve Boaz sembolü Kabalanın Sefirot şemasındaki renk dizilişlerini şöyle açıklanmaktadır.
Sefirot tablosunda, beyaz Aklühikmet, Lütuf ve Zafere, kirmizi Zeka, Sertlik ve San'a, mavi Taç, Güzellik ve Esas'a, siyah da Krallık'a tekabül eder.
Bu sekilde, sağ tarafta (pozitif) beyaz, sol tarafta (pasif) kırmızı, ortada mavi tarafsız,
Sağdaki sefirotlara yani Jakin'e beyaz renk verilmekte, bu Sütuna atfedilen güneş sembolizmine uyulmus olmaktadır, çünkü güneşin ışınları beyazdır.
J.Sütunu ( Jakin ) beyaz, B.Sütunu kırmızı olacaktır. Mavi, göğün ve Mabedin, yıldızlı kubbenin rengidir. (Çırak Kalfa Usta – Tanju Koray, Cesar Rigo Yayınevi, 1973, İstanbul, s.85)
33.Dereceden Üstad Mason Albert Pike, Ahlak ve Dogma eserinde Jakin ve Boaz sembollerini şöyle açıklamaktadır.
Boaz ve Jakin, Kabala literatüründe gücü, kuvveti ve kudreti ifade eder. Süleyman Tapınağının iki sütunu Jakin ve Boaz masonlukta aydınlığın, gücün, istikrarın sembolüdür. (Albert Pike, Morals and Dogma, Kessinger Publishing Company, Ekim 1992,s.11)
Üstad mason Albert Gallatin Mackey, Masonluk Ansiklopedisinde Jakin ve Boazı şöyle belirtmiştir.
Boaz ve Jakin Kabala kökenli bir semboldür. Kabala kökenli bu iki sütunun, sefirot tablosundaki karşılığında ihtişamı, gücü ve görkemi sembolize etmektedir. (Albert Gallatin Mackey, Encyclopedia of freemasonry, Cilt 1, 1946, s.167)
KONVERSO MEZARLIKLARI VE BÜLBÜLDERESİ
Bugün dünyanın değişik bölgelerinde yaşayan Sefarad menşeli Konverso “Dönme” Kripto Yahudilerin mezarlıklarındada bu semboller kullanılmaktadır. Konversolar kaybetmedikleri yahudi kimliklerini mezartaşlarında şifreli manalar içeren Tora ve Kabala kaynaklı semboller ile belirtmektedirler.
Günümüzde dünyanın değişik coğrafyalarında çift kimlikli yaşıyan Konverso “Dönme” kripto yahudiler yaşamaktadırlar. Bu bölgelerden biriside, 18 yy.da İtalyadan ve değişik bölgelerden gelen konverso dönme yahudilerin Chigaco'daki yerleşik hayatlarıdır. Normal hayatta Katolik hristiyanlardan çok farkları olmasa da, mezarlıkları gerçek kimliklerini deşifre etmektedir. Nitekim kendi mezarlıkları katolik mezarlıklarından farklı bir bölgededir. Mezartaşlarındaki Judaic “İbrani” sembolleri Kripto Yahudiliklerinin en açık belgesidir. Dünyadaki birçok kripto yahudi mezartaşlarında kimliğini ve kökünü açığa vuracak semboller ve işaretleri kullanırlar. Bu işaret ve semboller Yahudilik dininin kutsal kitabı Tora ve Mistik öğretisi Kabala kaynaklıdır. Diğer kriptolar birbirlerinin hem ırksal hemde dini kimliklerini bu mezartaşlarından tanımaktadırlar.
konvers.jpg

Mt. Carmel Konverso (Dönme) Mezarlığının Girişinde Haç’ın altında Yahudiler için çok kutsal sayılan
Ve İsrail Devleti’ninde Sembolü olan Yedi Kollu Şamdan Menorah

cementerio-recoleta2.jpg

Ve onun kandillerini yedi tane yapacaksın. Tevrat – Çıkış Bap : 25/ 40
logo.jpg


İsrail Devletinin Sembolü Yedi Kollu Şamdan “Menorah”
Mossad’ın Amblemindeki Yedi Kollu Şamdan “Menorah”
crml.jpg

Mt. Carmel Konverso Dönme Mezarlığı / Chigaco
Bülbülderesindeki Obeliks Sembollü Mezarlar
jw-cr.jpg

Mt. Carmel Konverso Dönme Mezarlığı / Chigaco
Konverso Mezarları yere yapışık üzerleri kapalı
Konverso Dönme mezarlarının Bülbülderesi ile benzerliklerinden biriside obeliks sembolüdür. Resimde obeliks sembolünün altında haç işareti bulunmaktadır. Az ilerdeki ihtişamlı mezarın iki girişide Bülbülderesindeki gibi Jakin ve Boaz sütunları ile inşa edilmiştir.
cnvr.jpg

Mt.Carmel Konverso Mezarlığı
kt4.jpg

Mt. Carmel Katolik Mezarlığındaki Kripto Yahudilere ait Mezarlar - Chigaco
Ve Tanrı ona dedi. Şimdi “Elini koynuna koy”. Tevrat- Çıkış Bap:4/6
Konversoların Mezartaşlarındaki Gizli Sembolleri – Devrik Haç, Çerçeveli Fotoğraflar, Elin Koynuna Uzatılması, Akasya motifleri ve Obelisklerdir.
Sağ Elin Koynuna uzatılması, İspanya, Portekiz ve İtalya’da 1492-1940 konverso dönme (Kripto) Yahudiler’in birbirlerini tanımak için resimlerinde ve mezartaşlarında kullandıkları gizli bir işaretti.
car.jpg

Kripto Yahudilerin Mezartaşlarındaki Gizli Semboller – Mt. Carmel Mezarlığı / Chigaco
Devrik Haç, Resimli Portreler, ve sonsuzluğu sembolize eden Tora kaynaklı Akasya Motifleri
Konverso “Dönme” mezarlarının Bülbülderesi ile benzerliklerinden biri taneside aynı Çerçeveli Fotoğraflar içermesidir. Buradaki konversoları diğer Katolik hristiyan mezarlarından ayıran en önemli özellik çerçeveli fotoğraflar ve devrik haç sembolüdür.
q3.jpg

Mt. Carmel Katolik Mezarlığındaki Kripto Yahudilere ait Mezarlar - Chigaco
Buradaki mezartaşında Jakin ve Boaz hemen göze çarpmakta ve hemen arka duvarında Devrik haç ve resim portreleri bulunmaktadır.
akasica.jpg

Bülbülderesi mezarlıklığındaki Portreli Fotoğrafların aynısı
Konverso Dönme “Kripto Yahudiler”in Mezarlıklarındada bulunmaktadır
q4.jpg

q5.jpg

Sabetayizm, Yahudiliğin önemli bir kolu olan mistik kabalistik gizli bir mezhebidir. Bu anlamda Bülbülderesindeki mezartaşlarındaki sembollerin herbirinin Kabala literatüründe ve Yahudilikte bir anlamları vardır. Sabetaycılar gizli yaşamlarında Yahudi, dış hayatlarında ise müslüman isimler taşıyorlar, müslümanların inançlarını taklit ediyorlar. Fakat ölüm merasimlerinde ve mezartaşları dizaynlarında rolleri gereği İslami ritüellerden inançları gereği çıkıyorlar. Söz konusu mezarlık ve mezartaşları olduğunda tamamen Judaic “Kripto Yahudilik”in gizli dili devreye giriyor. Bülbülderesindeki ayrıntıların aynılarını, İspanya ve İtalyadan sürgün edilen “Konverso” Yahudi dönmelerinin mezarlarında bulabilirsiniz. Konverso dönme “Kripto Yahudiler”in mezarlarındaki ayrıntıların ( Çerçeveli Fotoğraflar, Jakin Boaz, Obeliksler, Akasyalar, Üç Başlıklı Sütunlar, Üstü Kapalı mermer mezarlar ) aynılarını Bülbülderesi Mezarlığındada görmekteyiz.
Sabetaycıların mezarlıklarındaki dizaynlar, ihtişamlı sütunlar İslami inanca uymamaktadır. Nitekim bu durum daha çok Yahudiliğin inanç prensiplerine ve mistik öğretisi Kabalaya uymaktadır. Yahudiler ve Masonlar için çok kutsal sayılan, Mesih geldiğinde yeniden kurulacak Süleyman Tapınağının en önemli iki sembolü Jakin ve Boaz sütunları, Bülbülderesinde kullanmaktadırlar.

Şu bir gerçektirki Sabetayizmin bir benzeri olan konversoluk Sabetay Seviden 300 yıl önce İspanyada yaşanmıştı. Sabetay Seviye inananlar dönmelik kültürünü İspanyadaki atalarından devralmışlardı. İspanyada Katoliktiler, Osmanlıda müslüman oldular. Peki neden gizlendiler ve hala gizleniyorlar.? İspanya ve Endülüs tarihi dünya tarihinin dönüm noktasıdır. 800 yıllık İspanya ve Endülüs tarihi gizli bir İbrani tarihidir.. Yakında İspanya Kraliyet Arşivlerinden, 1492’de Yahudileri sürgüne gönderen konverso dönme kripto Yahudi, başrahiplerin, engizisyon mahkemelerini kuran başrahiplerin, rektörlerin, vergi danışmanlarının, yargıçların, kralın ve yardımcılarının konverso isimlerini Aragon ve Akademi arşivlerinden yayınlayacağım.
Tarihe artık şu soruyu sormalıyız.
1492’de Endülüslü Müslümanlar neden Yahudiler ile birlikte sürgün edilmediler?
Yahudi sürgünü gerçekte Yahudi önde gelenlerince organize edilmişse, Endülüslü Müslümanların sürgünü ve katliamı kim tarafından organize edilmişti ?
Endülüs'deki zulümden kaçan Yahudilere kapılarına açan Osmanlı, 1492'de bu duyarlılığı neden, aynı baskı ve zülumlere maruz kalan Endülüslü Müdeccen ( Mudejar ) Müslümanlara göstermemiştir ?
Osmanlı Endülüslü Müdeccen (Mudejar) Müslümanların feryadnamelerine neden sessiz kaldı ?
Bizlere hep mazlum Yahudilerin sürgünü anlatıldı. Tarih neden yüzbinlerce Endülüslü Müslüman'a yapılan soykırımı, katliamı gölgede bıraktı ?
Bugüne kadar kimse Endülüslülere yapılan katliamdan soykırımdan bahsetmedi ? Ama Yahudilerin İspanya sürgünü tarih dolusu kitaplarla destanlar ile anlatıldı.
Osmanlı arşivlerinde İspanyalı müslüman Müdeccenlerin durumlarını anlatan kayıtlar belgeler bulunmamaktadır.
Ama Osmanlı arşivlerinde Yahudilerin sürgünden sonraki yerleştirildikleri şehirler, mahalleler, ticari hayatları, nereden geldikleri adım adım kaydedilmiştir. Ama Müdeccen Endülüslü müslümanların kayıtlarına pek rastlayamıyoruz..
Araştırmacı Yazar Salim MERİÇ
 
Üst