X işareti | Define işaretleri ve anlamları

X işareti

kocyigit01

Usta
Super Moderatör
Katılım
2 Temmuz 2021
Mesajlar
596
Beğeni
1,744
Puanları
93
Konum
turkiye
Selamünaleyküm dostlar...
arazide son zamanlarda gördüğüm net bir işareti paylaşmak istiyorum. işarete ben X dedim. siz +(artı) diyebilirsiniz.

X'in sağ alt bacak kısmı kuzeye bakıyor. kuzey istikametinde yaklaşık 5 6 metre uzaklıkta bir oda tespitim oldu. (etraf çok deşelenmiş ama bi yapıya ulaşılmamış)
tespit ettiğim odaya emin olmamakla birlikte iki tünel tespitim oldu. tünelin bir tanesi tam x in olduğu noktadan başlıyor odaya kadar gidiyor. diğer tünel ise odaya 5 - 6 metre kuzey batı istikametinde başlamaktadır.
Not: bölge; tarihsel olarak, binlerce yıl bir çok millet ve medeniyetlere ev sahipliği yapmış bir bölgedir.

çevrenin maalesef fotoğrafı yok. sadece X le alakalı fotoğraf var. siz değerli dostlarımın bu konuda yorumu nedir?
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2022-06-08 at 22.30.03 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2022-06-08 at 22.30.03 (1).jpeg
    338.3 KB · Görüntüleme: 30
  • WhatsApp Image 2022-06-08 at 22.30.03.jpeg
    WhatsApp Image 2022-06-08 at 22.30.03.jpeg
    453.6 KB · Görüntüleme: 32
  • Ekran görüntüsü 2022-06-08 224708.jpg
    Ekran görüntüsü 2022-06-08 224708.jpg
    123.9 KB · Görüntüleme: 30

KANAS_USTA

Admin
Katılım
11 Kasım 2012
Mesajlar
1,962
Beğeni
3,360
Puanları
113
Sevgili koç yiğit kardeşim konu sahibi sen olunca emektar kardeşim çekti beni. Kısıtlı açıklaman olsa da tespitlerin genel çerçevede doğru tam da düşündüğün gibi ilgili noktalar tespitlerinle uyuşuyor. Burası kilise işi. Mezar odaları da onlara ait olmalı. Ayrıca bu x olduğu kaya ve bitişiğindeki kayada kasa alet tutarsın. Çevredeki ağaç yön...vs bu tepeyi güzelce detaylı anlat değerli ustalarimiz yardımcı olacaktır.
 

Kader25

Admin
Katılım
13 Nisan 2016
Mesajlar
3,712
Beğeni
13,244
Puanları
113
Yaş
54
Konum
Konya-Kırıkkale
Mezar düzlükte, amma tunelsiz olacak.
Tünel dedikleriniz muhtemelen sıralı kaya.
Derinlik alıp tünel olmadığını teyit ediniz.
Derinlik 5-7 metre arası odanın.
Sayet derinlik 2-3 metre çıkarsa sal kayadir, işleme devam edilmelidir.

X işaret olduğu gibi kayanın tamamı da bir işaret. Araziye bakarak kayayı analiz edin.

Kayaların yakınında ayrı bir gömü ihtimali için meral tespiti şart. Derinlik azami 2 metre.

Yakında kucuk bir kuru dere, derenin karşındaki düzlükte kayalık var mı?
Varsa orada da başka bir gömü olacak.

Detaylı ve titiz bir çalışma yapılması lazım.
Yönler, metraj, ağaç cinsleri, çevre fotoları.

Kolay Gelsin.
 

KOMAGENE

Vip Üye
Katılım
23 Ağustos 2012
Mesajlar
1,285
Beğeni
2,557
Puanları
113
Konum
ADIYAMAN
işaret X yada + değil iki taş arası demek aradığınız iki taşın arası
 

Roni

USTA - KÂŞİF
Super Moderatör
Katılım
2 Nisan 2015
Mesajlar
3,398
Beğeni
9,611
Puanları
113
Konum
Doğadayım
Giriş bu kısımdan işarete sağ istikamette sağa meğilli kuzey yöne yol alıyor. Çevreyi görsel ile görmemiz daha iyi olurdu neden derseniz hem toprak tarla olarak kullanılmış hem arsa sahipleri veya arsayı sahiplenen insanlar toprağın yüzeyinde değişikliğe, ve bu değişikliğin de bir çok şeye yön verme konusunda değişmesine sebep olmuş olabilir. Şayet giriş dediğim gibi gösterdiğim yerde ise yön ve görüşüm gereği eşit mesafe kuzey kısımda ikinci bir tünel veya tünele sırt görevi gören bir set duvar olmalı. Hatta olmalı değil olacak.Boş yerde olmadığını kesinlikle biliyorum. Bu sebeple emeğinin ve enerjinin eksi yönde tükenmesini ne ben nede diğer değerli ustalarım istemez. Selametle inş'ALLAH.
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2022-06-08 at 22.30.03 (1) copy.jpg
    WhatsApp Image 2022-06-08 at 22.30.03 (1) copy.jpg
    986.4 KB · Görüntüleme: 27

kocyigit01

Usta
Super Moderatör
Katılım
2 Temmuz 2021
Mesajlar
596
Beğeni
1,744
Puanları
93
Konum
turkiye
Giriş bu kısımdan işarete sağ istikamette sağa meğilli kuzey yöne yol alıyor.
aynen dedigin gibi ustam.
Çevreyi görsel ile görmemiz daha iyi olurdu neden derseniz hem toprak tarla olarak kullanılmış hem arsa sahipleri veya arsayı sahiplenen insanlar toprağın yüzeyinde değişikliğe, ve bu değişikliğin de bir çok şeye yön verme konusunda değişmesine sebep olmuş olabilir. Şayet giriş dediğim gibi gösterdiğim yerde ise yön ve görüşüm gereği eşit mesafe kuzey kısımda ikinci bir tünel veya tünele sırt görevi gören bir set duvar olmalı. Hatta olmalı değil olacak.
Cevrede deselenmis yer cok fazla. ve arazi ekilebilir bir arazi. bundan dolayi bariz belli olan bir yer malesef gozukmuyo. sarjimin bitmesinden dolayi fazla foto cekemedim.

ilk tespit ettigim tunel ise ikinci tunelle bagimsiz. ilk tunel x in oldugu yonden kuzey istikametine yani odaya gidiyor ki bu sizin bahsettiginiz yonle ayni yon... odaya uzakligi yaklasik 5-6 metre.
ikinci tunel ise x'e olan uzakligi yine 5-6 metre kuzey batisina dusuyor. ordanda 5-6 metre uzanip ayni odaya baglaniyor.
 

Roni

USTA - KÂŞİF
Super Moderatör
Katılım
2 Nisan 2015
Mesajlar
3,398
Beğeni
9,611
Puanları
113
Konum
Doğadayım
aynen dedigin gibi ustam.

Cevrede deselenmis yer cok fazla. ve arazi ekilebilir bir arazi. bundan dolayi bariz belli olan bir yer malesef gozukmuyo. sarjimin bitmesinden dolayi fazla foto cekemedim.

ilk tespit ettigim tunel ise ikinci tunelle bagimsiz. ilk tunel x in oldugu yonden kuzey istikametine yani odaya gidiyor ki bu sizin bahsettiginiz yonle ayni yon... odaya uzakligi yaklasik 5-6 metre.
ikinci tunel ise x'e olan uzakligi yine 5-6 metre kuzey batisina dusuyor. ordanda 5-6 metre uzanip ayni odaya baglaniyor.
Birinci tünelin bitimi ile ikinci tünelin bitimi bakar yön istikametinde iki noktanız var. ikiside, iki tünel arası mesafesi uzaklıkta. Bir sonraki gidişiniz de, şayet nasip olursa biraz daha görsel verirseniz en azından yönünüzü doğru gösterme ve değişimden dolayı olabilecek bir sonraki yerin tespitine yakın çözümler verme imkanımız olur diye düşünüyorum.
 

kocyigit01

Usta
Super Moderatör
Katılım
2 Temmuz 2021
Mesajlar
596
Beğeni
1,744
Puanları
93
Konum
turkiye
Birinci tünelin bitimi ile ikinci tünelin bitimi bakar yön istikametinde iki noktanız var. ikiside, iki tünel arası mesafesi uzaklıkta. Bir sonraki gidişiniz de, şayet nasip olursa biraz daha görsel verirseniz en azından yönünüzü doğru gösterme ve değişimden dolayı olabilecek bir sonraki yerin tespitine yakın çözümler verme imkanımız olur diye düşünüyorum.
tamam inşallah ustam güzel yorumlar için teşekkür ederim.
 

kocyigit01

Usta
Super Moderatör
Katılım
2 Temmuz 2021
Mesajlar
596
Beğeni
1,744
Puanları
93
Konum
turkiye
Sevgili koç yiğit kardeşim konu sahibi sen olunca emektar kardeşim çekti beni. Kısıtlı açıklaman olsa da tespitlerin genel çerçevede doğru tam da düşündüğün gibi ilgili noktalar tespitlerinle uyuşuyor. Burası kilise işi. Mezar odaları da onlara ait olmalı. Ayrıca bu x olduğu kaya ve bitişiğindeki kayada kasa alet tutarsın. Çevredeki ağaç yön...vs bu tepeyi güzelce detaylı anlat değerli ustalarimiz yardımcı olacaktır.
eyvallah abi sağolasın. etrafta kilise işi olabilir. çünkü etrafta 3 4 nokta da ayrı ayrı mezarlar tespit ettim ki üzerine düşmedim. kayalara cihaz tuttum. hatırı sayılı bi sinyal malesef alamadım. X'in etrafı eşilmiş, o kadar ki mazizi yıllara dayanmıyor. muhtemeldir ki 1 2 yıl içerisinde eşilmiştir. belki de parasını almışlardır. ağaçlar ise dağ armudu olarak bildiğimiz ahlat ağaçlarıdır. bu bölgede epey bi var.
ustalarımız eksik olmasınlar. her biri kıymetli bilgilerini paylaşıyorlar sağolsunlar.
 
Üst